Business Controller till välkänd nöjesaktör (TILLSATT)

Till marknadsledande aktör inom nöje sökes en Business Controller för en rekrytering

För kunds räkning söker vi på Vindex en Business Controller för en rekrytering. I denna roll arbetar du i en grupp om tre controllers och rapporterar till Head of Business Control. Tjänsten är en heltidsanställning direkt hos kund med start i september.

Placering: Stockholm

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Prognos- och uppföljningsarbete
  • Lönsamhets- och kostnadsanalyser
  • Rapportering till ledning 
  • Kontinuerligt utveckla och förbättra processer, rutiner och verktyg för att öka effektiviteten 
  • Driva olika typer av projekt framåt
  • Tillhörande Ad hoc-uppgifter

Vi söker dig som har arbetat som Business Controller i ett par år och gärna har en bakgrund inom redovisning/revision. Som person är du pådrivande, kommunikativ samt innehar ett gott sinne för siffror. Vidare har du en vilja att hela tiden förbättra rutiner och processer och vågar ifrågasätta i syfte att hitta bättre lösningar. För att vara aktuell för denna tjänst som Business Controller bör du uppfylla följande krav:

Kvalifikationer

  • Civilekonomexamen eller motsvarande
  • 2-3 års erfarenhet av arbete i rollen som Business Controller
  • Mycket starka Excel-kunskaper
  • Gärna ha arbetat med redovisning/revision
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Vid intresse, sänd gärna omgående din CV i word-format till oss på Vindex. Vid eventuella frågor kring rollen, kontakta gärna Johanna Stenmark.

Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som Business Controller? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.